Vissza

ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

 

a fogyasztó, vagyis a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (Vevő) és a vállalkozás (Eladó) közötti szerződések részletes szabályairól

 

Örömmel üdvözöljük az urbanlegend honlapján!

Az Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF) kérjük olvassa át, mert megrendelése véglegesítésekor el kell fogadnia azt. Az ÁSZF a Vevő és Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.

Az Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzat is (továbbiakban: Szabályzat) a jelen ÁSZF szerves részét képezi és annak rendelkezéseire figyelemmel értelmezendő, mely Szabályzatot a Vevő a Szolgáltatás igénybevételének megkezdésével szintén elfogad és magára nézve kötelezőnek ismer el.

Jelen ÁSZF dokumentum és a megkötendő szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

Ha a jelen ÁSZF bármely tartalmi elemével, a termékekkel, a honlappal, a Vállalkozásunkkal, a vásárlás részleteivel kapcsolatban problémája, kérdése merül fel, kérjük, keressen minket elérhetőségeink bármelyikén.

 

Eladó adatai, elérhetőségei

Név: Földes Tamás e.v.

Székhely: 6723 Szeged Rózsa utca 6. szám

Levelezési cím: 6723 Szeged Rózsa utca 6. szám

Telephely: 6723 Szeged József Attila sgt. 47.

Nyilvántartásba vevő hatóság: Szeged Önkormányzat

Nyilvántartási szám: 33973884

Adószám: 78940756-2-26

Képviselő: Földes Tamás

Telefonszám: +36 - 62/738-489

e-mail: urbanlegendbolt@gmail.com

Honlap: http://www.urbanlegend.hu

Bankszámlaszám: 11600006-00000000-64075439

 

Tárhelyszolgáltató adatai

Tárhelyszolgáltató megnevezése: Webmotion Kft.

Tárhelyszolgáltató székhelye: 6782 Mórahalom, István király utca 7.

Tárhelyszolgáltató elektronikus elérhetősége: hello@webmotion.hu

 

Bevezető rendelkezések

A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, különösen a következő jogszabályok vonatkoznak (vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók):

  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)

  • az Elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény

  • a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

  • az Egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet.

  • 1997. évi CLV törvény a fogyasztóvédelemről

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben, illetve Eladó és Vevő között létrejövő szerződésekre a magyar jogot kell alkalmazni, így a magyar joghatóságok eljárásai alá tartoznak felek. Eladónak nincs a 2008. évi XLVII törvény szerinti magartártási kódexe.

 

ÁSZF hatálya , a Eladó és a Vevő között létrejövő Szerződés

Vevő: Az a felhasználó természetes személy, aki (a Honlapon regisztrál és/vagy) a Honlapon keresztül a Szolgáltatást igénybe veszi, árut megrendel, vásárol.

Jelen ÁSZF 2017. március hó 1. napjától hatályos, annak visszavonásáig Eladó weblapján (http://urbanlegend.hu/) és aldomainjein létrejövő jogviszonyokra terjed ki.

Jelen ÁSZF rendelkezéseit a Eladó – a vonatkozó jogszabályi keretek között - jogosult egyoldalúan módosítani, mely módosítások a honlapon történt megjelenéstől érvényesek.

Jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Szerződések és az ÁSZF nyelve a magyar, és ezek nem minősülnek írásbeli szerződésnek (kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre), valamint utólag nem hozzáférhetők (nem kerülnek iktatásra Eladó által).

A létrejövő Szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen ÁSZF, valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Vevőt és a Eladót illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Az internetes vásárlás a távollévők között megkötött szerződések közé tartozik, azaz a szerződéskötésre az Eladó és a Vevő egyidejű jelenlétének hiányában kerül sor. A Vevő az eladó által üzemeltetett internetes áruházban (más néven webáruház, webshop,) virtuális módon, kattintások vagy e-mail útján rendeli meg a kiválasztott terméket.

A „virtuális bevásárlás” folyamata magában foglalja

  • a honlapon megjelenített árukatalógusban való böngészést,

  • a termékek kiválasztását és kosárba helyezését,

  • a kosár tartalmának frissítését és törlését,

  • a teljesítési és szállítási feltételek kiválasztását,

  • a pénztárban való fizetést,

  • a megrendelés leadását, valamint

  • a szolgáltatótól a megrendelésre küldött visszaigazolást is. 

Természetesen ezen távollévők között megkötött szerződések érvényesek lesznek hiszen az európai uniós és a magyar jogszabályok is érvényesnek tekintik az online úton megkötött szerződéseket, így az ilyen módon megkötött szerződésekhez ugyanazok a jogi következmények fűződnek, mint a hagyományos módon (írásban vagy szóban) létrejött megállapodások esetén.

Megvásárolható termékek köre

A www.urbanlegend.hu honlapon megjelenített termékcsoportok alatt feltüntetett termékek a következőképpen rendelhetők, illetve vásárolhatók meg:

  • online módon,

  • elektronikus üzenetben,

  • telefonon.

A termékek mellett megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát. Nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját, az külön kerül felszámításra a honlapon jelzettek és alább részletezettek szerint.

A webáruházban Eladó a termékekről az alábbi információkat jeleníti meg: termék neve, súlya, leírása, valamint a termékekről fotót jelenít(het) meg, mely fotók eltérhetnek a valóságos termék megjelenésétől azok jellegénél fogva. Egyebekben a termék ára alatt mindig feltüntetésre kerül, hogy a termék „Rendelhető-készleten van” avagy „Nem rendelhető-nincs készleten” vagy „Előrendelhető”.

Eladó a termékhez minden esetben mellékeli a használati útmutatót és a számlát.

 

Rendelés menete

A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket. Vevőnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie. (A termék fényképeken esetlegesen szereplő kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül.) Ha az adott kategóriában annyi termék van melyek nem férnek ki egy oldalra, akkor a termékek alatt lévő számok segítségével lapozhat tovább a további azonos kategóriájú termékekre

(Amennyiben Vevő nem talál valamilyen terméket, akkor az oldal tetején (középen) elhelyezett keresőbe a kereső szót kell csak megadnia, és ha valamely termék megfelel a megadott kifejezésnek, akkor a rendszer azt megjeleníti.)

A „Kosárba” felirat mellett található négyzetbe kell beírni a darabszámot, amennyit szeretne az adott termékből megrendelni, majd a „Kosárba” feliratra kattintva a terméket a kosárba helyezheti. (Egyes termékeknél lehetőség van a termék színét kiválasztani, ilyenkor a „Kosár” feliratra kattintás előtt kérjük ezt tegye meg.)

Ezt követően felugrik egy ablak melyen „Kosár megtekintése” ikonra kattintva megjelenik a kosár teljes tartalma. (A kosár tartalmát természetesen az oldal jobb felső sarkában található "Kosár" ikonra kattintva is megjelenítheti.)

A kosárba tett termékek ezen pontokon módosíthatók, vagyis az, hogy milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve arra is van lehetősége, hogy törölje az adott tételt, vagy akár a kosár teljes tartalmát is.

Ha a megrendelését áttekintette és meg kívánja rendelni a kosárba tett termék(eke)t, kattintson a "Pénztár" gombra. Az oldalon az alábbiak jelennek meg:

  1. Számlázási cím

  2. Szállítási mód

  3. Fizetési mód

  4. Összegzés

Amennyiben a Vevő nem regisztrált felhasználóként vásárol, úgy a megfelelő helyen meg kell adnia a szállításhoz és számlázáshoz szükséges adatait! Amennyiben a Vevő regisztrált már, úgy a nevezett adatok automatikusan kitöltésre kerülnek.

Ezt követően a Vevőnek a termék szállításának a módját kell kitöltenie, mely jelen esetben GLS (futár) módot jelent, vagy személyes átvételt Szegeden. A szállítás költsége is itt kerül feltüntetésre, azzal, hogy a személyes átvétel természetesen ingyenes, (6723 Szeged, József Attila sgt. 47., Hétfő-Péntek: 9-18 h Szombat: 9-13 h) míg a GLS Hungary futárszolgálat díja csomagonként 2500,- Ft.

A termék szállításának módja kitöltése után a Vevő meg kell, hogy jelölje a fizetési módot, mely az Utánvéttel való fizetési lehetőséget jelenti, mivel jelenleg webshopunkban csak ez a fizetési mód elérhető.

 

Utolsó pontként megjelenítésre kerül a Vevő számára a vásárlás „Összegzése”, melyet áttekintve – ha a Vevő minden információt helyesnek talál - a „RENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSE” gombra kattintva tud beküldeni a Eladó részére. Ezen gomb lenyomásával Vevő tudomásul veszi, hogy vásárlása fizetési kötelezettséget von maga után! A „Rendelés véglegesítése” gombra kattintás előtt még szükséges az „Elfogadom az Általános Szerződési feltételeket” felirat előtti kis négyzetre kattintani, csak így lehet a rendelést véglegesíteni.

Amennyiben Vevő már beküldte a rendelését és az visszaigazolásra is került és bármilyen okból módosítani kívánja azt, akkor azonnal vegye fel a kapcsolatot a Eladóval (rövid úton) e-mailen vagy telefonon és jelezze részére azon változásokat, melyeket szeretne rendelésén módosítani.

A fizetendő végösszeg minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza.

A Vevő által megrendelt termék(eke)t - ha a jelen szerződés szabályai szerint a Vevőt terhelő kiszállítási díj is megfizetésre került - ha bármilyen okból visszaküldi Eladónak az(oka)t, a szállítási díj a következők szerint alakul:

  • Amennyiben Vevő önhibáján kívüli okból cserét kér: az ismételt kiszállítási díj Eladót terheli.

  • Amennyiben Vásárló pénzvisszafizetést kér: a számlában szereplő végösszeg, azaz a vételár és a kiszállítási díj visszatérítésre kerül, a visszaküldési díj azonban a Vevőt terheli.

  • Amennyiben Eladó tévedésből nem azt a terméket/termékeket küldte el a Vevőnek, amelyet kiválasztott és megrendelt, úgy Eladó fizeti az oda- és visszaszállítás díját is.

Amennyiben Vevő meggondolja magát, és másik terméket szeretne inkább vásárolni:

  • Ha eladó még nem postázta a csomagot, kicseréli a terméket.

  • Ha eladó már postázta a csomagot, akkor a Vevő viseli az összes (csomagonként számolt) kiszállítási díjat.

 

Adatbeviteli hibák korrekciója: eladó biztosítja, hogy megfelelő, hatékony és hozzáférhető technikai eszközökkel az igénybe vevő az adatbeviteli hibák azonosítását és kijavítását megrendelésének elektronikus úton való elküldése előtt el tudja végezni. Igy felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Ilyen lehetőség hiányában az igénybe vevő megrendelése nem minősül szerződéses nyilatkozatnak.

 

 

 

Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte

Amennyiben Vevő ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza a Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól. Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. Eladó legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A szerződés az Ön által tett ajánlatnak eladó által történő elfogadásával jön létre.

 

A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

Az adott termék megrendelésének időpontja az az időpont, amikor Vevő a megrendelését a webáruházon keresztül eljuttatja eladóhoz. A megrendelés akkor lép életbe, ha a Eladó e-mail-ben vagy telefonon is visszaigazolja azt a megrendelés elküldését követően legkésőbb 48 órán belül. Az áruházi rendszer által küldött automata visszaigazolás nem egyenértékű a fent említett visszaigazolással! A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Eladó kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vevő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telített, illetve pl. beállítások miatt nem tud üzenetet fogadni.

Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, Eladó fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után Eladó azonnal tájékoztatja a Vevőt az új adatokról, információkról. A Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

 

Online vitarendezési platform

Az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szól (fogyasztói online vitarendezési irányelv), mely uniós szintű online vitarendezési platform (OVR, ill: ADR/ODR: Alternative and Online Dispute Resolution) létrehozását írta elő, amely 2016. február 15-étől érhető el.

Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a honlapon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással. Az online vitarendezési platform honlapja: http://ec.europa.eu/odr

Az online vitarendezési platformot az Európai Unió azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt árukkal vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére, mivel vonatkozó vitáikat bírósági eljáráson kívül kívánják rendezni.

A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintetteknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás a vitarendezési fórumról, az online platform oda továbbítja a panaszt. Magyarországon 2015. szeptember 11-től a Budapesti Békéltető Testület kizárólagos illetékességgel rendelkezik a határon átnyúló jogviták elbírálására. Ennek megfelelően, ha a felek magyar fórumban állapodnak meg, akkor minden esetben a Budapesti Békéltető Testület lesz az illetékes. Ugyanakkor nincs akadálya annak, hogy a felek egy másik EU tagállam fórumában állapodjanak meg, ebben az esetben ezen ország fóruma járjon el az ügyben.

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (1016 Budapest, Krisztina krt. 99.) látja el az online vitarendezési kapcsolattartó pont feladatait is egyben, mely alapján az eljárással kapcsolatos kérdésekben segíti a feleket.

Attól, hogy egy fogyasztó részt vesz az online vitarendezési eljárásban, még nem veszíti el a jogát arra nézve, hogy az eljárás sikertelensége esetén más jogi eszközöket vegyen igénybe követelése érvényesítéséhez. Választhatja rögtön a peres utat is, amelyet a bírósághoz benyújtott keresetlevéllel tud megindítani. Kérés esetén ezekről a lehetőségekről az online vitarendezési kapcsolattartó pontok tájékoztatják a fogyasztót.

 

Házhozszállítás futárszolgálattal

A GLS Hungary futárszolgálat két alkalommal kíséreli meg a csomag kiszállítását. Az Első sikertelen kézbesítés esetén amennyiben a címzett vagy a jogosult átvevő nem tartózkodik a címhelyen a csomag érkezéséről szóló értesítő a címzett postaládájába kerül elhelyezésre. Ha erre nincs lehetőség, akkor az értesítő a címhelyen elhelyezésre kerül. A cím változása esetén a GLS Hungary a címpontosítást és a pontosított címre történő kiszállítást is vállalja. A szolgáltatásban a sikertelen kézbesítést követő második kézbesítési kísérlet is benne van. A feladó vagy a címzett rendelkezése alapján a csomag új címen, vagy az eredeti címen, de más időpontban kerül kézbesítésre.

A megrendelésre vonatkozóan az Eladó által vállalt általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük. Vevő köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni. A csomagoláson, terméken észlelt sérülés esetén jegyzőkönyv felvételét kell kérnie a futártól, sérülés esetén pedig a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Eladó nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

 

Elállás joga

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletnek a szabályozásai értelmében Vevő a megrendelt termék átvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől a honlapon található „Elállási nyilatkozat minta” felhasználásával, vagy bármely egyéb erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján. (Vevő az elállás jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja!) Jelen pontban foglalt tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 12 hónap elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

 

Elállási tájékoztató

Elállási jog:

Vevő 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.

Az elállási határidő

- egy termék szolgáltatásakor: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.”;

- több termék szolgáltatásakor: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi.”;

- több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: „amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.”;

- termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket.”

Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

Név: Földes Tamás e.v.

Székhely: 6723 Szeged Rózsa utca 6. szám

Levelezési cím: 6723 Szeged Rózsa utca 6. szám

Telefonszám: +36 - 62/738-489

e-mail: urbanlegendbolt@gmail.com

Honlap: http://www.urbanlegend.hu

Ebből a célból felhasználhatja az alább mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is.

Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai: Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. „A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.”

Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.”;

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli”.

Vevőnek kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára! A termék visszaérkezését követő 14 napon belül a Vállalkozás az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módon – kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárul – téríti vissza a termék árát a kiszállítási költséggel együtt.

Elállási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Név: Földes Tamás e.v. Székhely: 6723 Szeged Rózsa utca 6. szám

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:……………………………………………….

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:………………………………………………………….

A fogyasztó(k) neve:………………………………………………………………………………….

A fogyasztó(k) címe:………………………………………………………………………………….

 

Kelt:……………………………………… A fogyasztó(k) aláírása: ………………………………

 

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról szóló tájékoztató

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön Földes Tamás e.v., Eladó hibás teljesítése esetén vele szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Földes Tamás e.v. vállalkozása nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát (kellékszavatoság) vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén
azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval
szemben érvényesítheti
Jótállás
A Ptk és a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet értelmében, mely az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szól, Eladó a „kerékpár”, mint tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában
(10.000 Ft eladási ár felett) egy év kötelező jótállással tartozik Vevők felé. (Továbbá a webshopban külön
– de rendeltetését tekintve a kerékpár alkotórészei és tartozékai körében - eladott termékek vonatkozásában,
mint szintén tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában (10.000 Ft eladási ár felett) Eladó szintén egy év
kötelező jótállással tartozik Vevők felé) A jótállási határidó a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő

7

átadásával kezdődik. Eladó minden esetben jótállási jegyet állít ki Vevő számára amikor a megvásárolt termék
tartós fogyasztási cikk (kerékpár). A jótállási jegy utal arra is, hogy a jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő
jogait nem érinti! A jótállási jegy részletesen tartalmazza a következőket:
a) a vállalkozás nevét, címét,
b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát
c) a gyártó nevét, címét
d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának időpontját
e) a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá
f) az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi
és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
Egyéb rendelkezések
Eladó kötelezettségei teljesítéséhez jogosult igénybe venni közreműködőt, melynek jogellenes magatartásáért
teljes felelősséggel tartozik.
Az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltaknak, ha bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy
érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem
érinti.
Amennyiben Eladó a jelen dokumentum alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása
nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó
kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy Eladó egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az
Általános Szerződési Feltételekben foglalt valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt,
hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
Panaszkezelés rendje, szabályai
Eladó és Vevő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
A www.urbanlegend.hu. webáruház valamennyi megrendelését megfelelő minőségben, a megrendelő teljes
megelégedettsége mellett kívánja teljesíteni. Ennek ellenére amennyiben Vevőnek panasza merül föl a
szerződéssel illetve annak teljesítésével kapcsolatban, úgy azt a Eladó e-mail címen, vagy postai levél útján is
bejelentheti. (Földes Tamás e.v. Levelezési cím: 6723 Szeged Rózsa utca 6. szám, Telefonszám: +36 -
62/738-489 e-mail: urbanlegendbolt@gmail.com Honlap: http://www.urbanlegend.hu )
Panaszával fordulhat Vevő közvetlenül a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Csongrád Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi
Osztályhoz (Cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1. szám, telefon: +36 62 680 530, E-mail: fvf@fvf.csmkh.hu)
Amennyiben vevő szóbeli panasszal él eladó felé:
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálnia eladónak, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a Vevő a
panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Eladó a panaszról és
az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati
példányát
a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a vevőnek átadni,
b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a
fogyasztónak legkésőbb -30 napon belül – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni,
egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan alább írtak szerint köteles eljárni.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás
köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a) a vevő neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a vevő panaszának részletes leírása, a vevő által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok
jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz
azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a vevő aláírása,

8

f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a
panasz egyedi azonosítószáma.
Amennyiben vevő írásbeli panaszt tesz:
Az írásbeli panaszt eladó - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem
rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és
intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat
meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és
azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a vevőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak
jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak
tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti
békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A
tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe
veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben a panasz kivizsgálását követően továbbra sem elégedett Eladó válaszában foglaltakkal, akkor a
Vevő jogosult arra, hogy panaszával az alábbi területileg illetékes Békéltető Testülethez forduljon:
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a vevő az érintett vállalkozással közvetlenül
megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása a vevő kérelmére indul. Az eljárás
megindítása esetén a Polgári Törvénykönyv elévülés nyugvására vonatkozó rendelkezései irányadó A
békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető
testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek
között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony
és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás
kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Szerzői jogok
Eladó fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett
másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
Tilos www.urbanlegend.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a
felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás
használata, amellyel a www.urbanlegend.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy
indexelhető.
Bármilyen – fentebb említett és részletezett - tartalmat átvenni csak Vállalkozó írásos hozzájárulással lehet s
ez esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással szabad.
A urbanlegend.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Eladó
írásos hozzájárulásával lehetséges.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Vállalkozót kötbér
illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 10.000 Ft, illetve mondatonként bruttó 15.000 Ft. Felhasználó
tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi
jogsértés esetén Vállalkozó közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő
felhasználóra hárítja.

9

Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzat és Adatkezelési nyilatkozat

www.urbanlegend.hu
(Hatályos: 2017. március 1. napjától)

Földes Tamás e.v. mint a www.urbanlegend.hu üzemeltetője teljes mértékben tiszteletben tartja a látogatók,
vevők személyes adatait, és azok kezelése során a hatályos jogszabályi, adatvédelmi előírásoknak megfelelően
jár el. A vevők által a regisztrációkor önkéntesen megadott személyes adatok köre (név, cím, stb.), illetve a
megrendelések adatai a legnagyobb biztonsági előírások mellett, kizárólag a urbanlegend.hu szolgáltatásainak
teljesítése érdekében kerülnek felhasználásra.
Adatkezelő adatai, elérhetőségei
Név: Földes Tamás e.v.
Székhely: 6723 Szeged Rózsa utca 6. szám
Levelezési cím: 6723 Szeged Rózsa utca 6. szám
Telephely: 6723 Szeged József Attila sgt. 47.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Szeged Önkormányzat
Nyilvántartási szám: 33973884
Adószám: 78940756-2- 26
Képviselő: Földes Tamás
Telefonszám: +36 - 62/738-489
e-mail: urbanlegendbolt@gmail.com
Honlap: http://www.urbanlegend.hu
Bankszámlaszám: 11600006-00000000- 64075439
Tárhelyszolgáltató adatai, elérhetőségei:
Tárhelyszolgáltató megnevezése: Webmotion Kft.
Tárhelyszolgáltató székhelye: 6782 Mórahalom, István király utca 7.
Tárhelyszolgáltató elektronikus elérhetősége: hello@webmotion.hu
Vonatkozó jogszabályi háttér, különösen:
 2011. évi CXII törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Info. tv.);
 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (Elker.tv.)
Értelmező rendelkezések:
 Az alábbi értelmező rendelkezések a 2011. évi CXII törvény - az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról - alapján kerültek meghatározásra:
személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint
egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret
-, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés;
hozzájárulás: az érintett akaratának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson
alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adat - teljes körű vagy egyes
műveletekre kiterjedő - kezeléséhez;
tiltakozás: az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatának kezelését kifogásolja, és az adatkezelés
megszüntetését, illetve a kezelt adat törlését kéri;
adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki
vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adat kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre
(beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval
végrehajtatja;
adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adaton végzett bármely művelet vagy a műveletek
összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása,
felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása,
zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adat további felhasználásának megakadályozása, fénykép-,

10

hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy
tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése;
adattörlés: az adat felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállítása többé nem lehetséges;
Az adatkezelés elveit is meghatározza az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
szóló törvény:
„4. § (1) Személyes adat kizárólag meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése
érdekében kezelhető. Az adatkezelésnek minden szakaszában meg kell felelnie az adatkezelés céljának, az
adatok felvételének és kezelésének tisztességesnek és törvényesnek kell lennie.
(2) Csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen,
a cél elérésére alkalmas. A személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig
kezelhető.
(3) A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel
helyreállítható. Az érintettel akkor helyreállítható a kapcsolat, ha az adatkezelő rendelkezik azokkal a
technikai feltételekkel, amelyek a helyreállításhoz szükségesek.
(4) Az adatkezelés során biztosítani kell az adatok pontosságát, teljességét és - ha az adatkezelés céljára
tekintettel szükséges - naprakészségét, valamint azt, hogy az érintettet csak az adatkezelés céljához szükséges
ideig lehessen azonosítani.(…)”
Az adatkezelés jogalapja: Info tv. „5. § (1) Személyes adat akkor kezelhető, ha ahhoz az érintett hozzájárul
(…)”
Az adatbiztonság követelménye Info tv.:„7. § (1) Az adatkezelő köteles az adatkezelési műveleteket úgy
megtervezni és végrehajtani, hogy az e törvény és az adatkezelésre vonatkozó más szabályok alkalmazása
során biztosítsa az érintettek magánszférájának védelmét.
(2) Az adatkezelő, illetve tevékenységi körében az adatfeldolgozó köteles gondoskodni az adatok
biztonságáról, köteles továbbá megtenni azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítani azokat
az eljárási szabályokat, amelyek e törvény, valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre
juttatásához szükségesek.
(3) Az adatokat megfelelő intézkedésekkel védeni kell különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás,
továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés,
továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.
(4) A különböző nyilvántartásokban elektronikusan kezelt adatállományok védelme érdekében megfelelő
technikai megoldással biztosítani kell, hogy a nyilvántartásokban tárolt adatok - kivéve ha azt törvény
lehetővé teszi - közvetlenül ne legyenek összekapcsolhatók és az érintetthez rendelhetők.(…)”
Info. tv. 14. §- a szerint „Az érintett kérelmezheti az adatkezelőnél
a) tájékoztatását személyes adatai kezeléséről,
b) személyes adatainak helyesbítését, valamint
c) személyes adatainak - a kötelező adatkezelés kivételével - törlését vagy zárolását.”
Az Info. törvény 21. §-a rendelkezik a Tiltakozás személyes adat kezelése ellen tárgyról, mely szerint:
„21. § (1) Az érintett tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen,
a) ha a személyes adatok kezelése vagy továbbítása kizárólag az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség
teljesítéséhez vagy az adatkezelő, adatátvevő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez
szükséges, kivéve kötelező adatkezelés esetén;
b) ha a személyes adat felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy
tudományos kutatás céljára történik; valamint
c) törvényben meghatározott egyéb esetben.
(2) Az adatkezelő a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15
napon belül megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt
írásban tájékoztatja.
(3) Ha az adatkezelő az érintett tiltakozásának megalapozottságát megállapítja, az adatkezelést - beleértve
a további adatfelvételt és adattovábbítást is - megszünteti, és az adatokat zárolja, valamint a tiltakozásról,
továbbá az annak alapján tett intézkedésekről értesíti mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett
személyes adatot korábban továbbította, és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése érdekében.

11

(4) Ha az érintett az adatkezelőnek a (2) bekezdés alapján meghozott döntésével nem ért egyet, illetve ha az
adatkezelő a (2) bekezdés szerinti határidőt elmulasztja, az érintett - a döntés közlésétől, illetve a határidő
utolsó napjától számított 30 napon belül - a 22. §-ban meghatározott módon bírósághoz fordulhat.”
(…)
Az Info tv. 22. §-a rendelkezik a Bírósági jogérvényesítésről:
„22. § (1) Az érintett a jogainak megsértése esetén, valamint a 21. §-ban meghatározott esetekben az
adatátvevő az adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el.
(2) Azt, hogy az adatkezelés a jogszabályban foglaltaknak megfelel, az adatkezelő köteles bizonyítani. A 21.
§ (5) és (6) bekezdése szerinti esetben a részére történő adattovábbítás jogszerűségét az adatátvevő köteles
bizonyítani.
(3) A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per - az érintett választása szerint - az érintett
lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható.
(4) A perben fél lehet az is, akinek egyébként nincs perbeli jogképessége. A perbe a Hatóság az érintett
pernyertessége érdekében beavatkozhat.
(5) Ha a bíróság a kérelemnek helyt ad, az adatkezelőt a tájékoztatás megadására, az adat helyesbítésére,
zárolására, törlésére, az automatizált adatfeldolgozással hozott döntés megsemmisítésére, az érintett
tiltakozási jogának figyelembevételére, illetve a 21. §-ban meghatározott adatátvevő által kért adat kiadására
kötelezi.
(6) Ha a bíróság a 21. §-ban meghatározott esetekben az adatátvevő kérelmét elutasítja, az adatkezelő
köteles az érintett személyes adatát az ítélet közlésétől számított 3 napon belül törölni. Az adatkezelő köteles
az adatokat akkor is törölni, ha az adatátvevő a 21. § (5), illetve (6) bekezdésében meghatározott határidőn
belül nem fordul bírósághoz.
(7) A bíróság elrendelheti ítéletének - az adatkezelő azonosító adatainak közzétételével történő -
nyilvánosságra hozatalát, ha azt az adatvédelem érdekei és nagyobb számú érintett e törvényben védett jogai
megkövetelik.”
Az Info. tv. 23.§-a rendelkezik Kártérítés és sérelemdíj szabályairól:
23. § (1) Ha az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság
követelményeinek megszegésével másnak kárt okoz, köteles azt megtéríteni.
(2) Ha az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek
megszegésével az érintett személyiségi jogát megsérti, az érintett az adatkezelőtől sérelemdíjat követelhet.
(3) Az érintettel szemben az adatkezelő felel az adatfeldolgozó által okozott kárért és az adatkezelő köteles
megfizetni az érintettnek az adatfeldolgozó által okozott személyiségi jogsértés esetén járó sérelemdíjat is. Az
adatkezelő mentesül az okozott kárért való felelősség és a sérelemdíj megfizetésének kötelezettsége alól, ha
bizonyítja, hogy a kárt vagy az érintett személyiségi jogának sérelmét az adatkezelés körén kívül eső
elháríthatatlan ok idézte elő.
(4) Nem kell megtéríteni a kárt és nem követelhető a sérelemdíj annyiban, amennyiben a kár a károsult
vagy a személyiségi jog megsértésével okozott jogsérelem az érintett szándékos vagy súlyosan gondatlan
magatartásából származott.”
Az idézettek alapján a www.urbanlegend.hu üzemeltetője az adatkezelője minden olyan adatnak, amely
személyes adatnak minősül és a Honlapon történő regisztráció során feltöltésre kerül.
 
Hozzájárulás az adatkezeléshez:
A Felhasználó a Regisztrációval megerősíti, hogy teljes körűen megismerte és elolvasta a jelen Adatkezelési
Szabályzatot, továbbá az abban foglalt rendelkezéseket magára nézve kötelezőnek fogadja el és önkéntesen,
tájékozottan és határozottan hozzájárul, hogy az Adatkezelő az Adatkezelési Szabályzatban meghatározott
személyes adatait az abban meghatározott adatkezelési célok érdekében kezelje az Info tv. és a jelen
Adatkezelési Szabályzat rendelkezéseinek megfelelően.
A Felhasználó kijelenti, hogy a jelen Adatkezelési Szabályzat elfogadásával együtt megismerte és elolvasta a
Szerződés rendelkezéseit, amelynek elfogadása a Regisztráció érvényességének és a Weboldal használatának
feltétele.
Adatkezelés célja: A Felhasználók személyes adatainak kezelése az Adatkezelő által a Weboldalon keresztül
történő vásárlások teljesítése érdekében történik.

12

Kezelt adatok köre: Az Adatkezelő csak olyan személyes adatokat rögzít, melyeket a Felhasználó
önkéntesen ad meg. A Vásárlás igénybevétele során szükségessé válik a név, email cím, lakcím, telefonszám,
számlázási név és cím megadása. Ezen adatok Vásárló azonosításához, valamint a megrendelés teljesítéséhez
szükségesek. Közreműködőnek kizárólag a megrendelés teljesítése – így különösen a szállítás és bankkártyás
fizetés – érdekében vagy jogszabályi felhatalmazás alapján kerülhetnek személyes adatok továbbításra.
Cookie szabályzat: A cookie vagy süti : A cookie-k olyan kis adatfájlok, amelyeket a böngésző helyez el
a felhasználó számítógépén vagy eszközén. Ezek pl. információt gyűjtenek, megjegyzik a látogató egyéni
beállításait, és általánosságban megkönnyítik a weboldal használatát a felhasználók számára. A sütik ön
magukban nem gyűjtik a számítógépen vagy a fájlokban tárolt adatokat! A honlap megnyitásakor felugró
ablakra kattintással fogadhatja el, hogy cookie-kat helyezzünk el az Ön számítógépén abból a célból, hogy
elemezni tudjuk, hogyan használja honlapunkat. 
Léteznek belső sütik és külső sütik. A belső sütiket a meglátogatott internetes oldal helyezi el, és kizárólag
az adott oldal tudja olvasni. A külső sütiket különböző szolgáltatásokat nyújtó más szervezetek helyezik el. A
meglátogatott internetes oldalakon beágyazott tartalom is lehet (például a YouTube-ról), és előfordulhat, hogy
ezek az internetes oldalak saját sütiket helyeznek el.
A sütit a felhasználó képes törölni saját számítógépéről, illetve letilthatja böngészőjében a sütik
alkalmazását. A sütik kezelésére általában a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében az Adatvédelem
beállításai alatt, cookie vagy süti megnevezéssel van lehetőség.
Az általunk használt cookie-k (sütik):
Session cookie: Ezek a cookie-k arra szolgálnak, hogy a Szolgáltató Honlapja hatékonyabban és
biztonságosabban tudjon működni, tehát elengedhetetlenek ahhoz, hogy a Honlap egyes funkciói vagy egyes
alkalmazások megfelelően tudjanak működni.
Külső cookie: Külső szerverek segítik a honlap látogatottsági és egyéb webanalitikai adatainak független
mérését és auditálását (Google Analytics). A rendszer használ Google cookie-at. A mérési adatok kezeléséről
az adatkezelők tudnak részletes felvilágosítást nyújtani. Elérhetőségük: www.google.com/analytics/. Ha a
böngésző visszaküld egy korábban elmentett sütit, a sütit kezelő szolgáltatónak lehetősége van összekapcsolni
a felhasználó aktuális látogatásai során elmentett adatait a korábbiakkal, de kizárólag a saját tartalma
tekintetében.
Adatkezelés jogalapja és módja:
Az Adatkezelő a Felhasználó személyes adatait kizárólag a jelen Adatkezelési Szabályzatban meghatározott
célok érdekében és a jelen Adatkezelési Szabályzatban meghatározott időtartamig kezeli, valamint biztosítja,
hogy az adatkezelés minden szakaszában az adatkezelés céljának megfelelően történjen. A Felhasználó jelen
Adatkezelési Szabályzat elfogadásával kijelenti, hogy az adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásának megadása,
valamint az ezt követő adatszolgáltatás minden esetben az Info tv. 5. § (1) bekezdése alapján a Felhasználó
önkéntes, tájékozott és határozott hozzájárulásán alapul. Ez az önkéntes, tájékozott és határozott hozzájárulás
adja az Adatkezelő jelen Adatkezelési Szabályzattal meghatározott adatkezelésének jogalapját.
Adatkezelés időtartama: Az adatkezelés időtartama a Szolgáltatás igénybevételi lehetőségének
megszűnéséig tart, így különösen a Regisztráció törléséig. Az Adatkezelő törvényi kötelezettségének eleget
téve a könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli bizonylatot (ideértve a
főkönyvi számlákat, az analitikus, illetve részletező nyilvántartásokat is), legalább 8 évig megőrzi.
Adatbiztonság: Az Adatkezelő az Info tv. 7. §-a szerinti kötelezettségének megfelelően mindent megtesz
annak érdekében, hogy gondoskodjon az Ön adatainak biztonságáról, megteszi továbbá azokat a szükséges
technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek az Info tv.,
valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek.
Az adatokat az adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően tehát bizalmasan kezeljük és illetéktelen
személyeknek nem adjuk át, azokat nyilvánosságra nem hozzuk. Bármely vásárló által megadott személyes
adatot kizárólag az adott vásárló módosíthatja a webáruház megfelelő oldalán, amelyet bármikor megtehet. A
megadott adatok tartalmáért, azok valósággal egyezőségért felelősséget nem vállalunk.

13

Tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy az adatkezelés szabályainak megfelelően a regisztrált megrendelőink adatait
más adatbázissal nem kapcsoljuk össze, a megrendelők által megadott személyes adatokat nem fejtjük vissza,
azok tekintetében semmilyen elemzést, rendszerezést nem alkalmazzuk.
Tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy az adatkezelés szabályainak megfelelően a regisztrált megrendelőink adatait
minden esetben csak a regisztráció esetleges törléséig tároljuk. (A regisztráció törlésével azonnal, kivéve a
számviteli bizonylatok esetében, hiszen a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján
8 évig meg kell őrizni ezeket az adatokat.)
A regisztráció törlése a következő módon lehetséges: a törlési igény jelzése az urbanlegendbolt@gmail.com
email címen.
A www.urbanlegend.hu oldalai megtekinthetők anélkül, hogy a látogató bármilyen személyes információt
szolgáltatna magáról. Az adatvédelmi eljárások a vásárláshoz szükséges regisztráció esetén válnak aktuálissá
és érvényessé. Az Adatvédelmi tájékoztató megismerése és elfogadása a vásárlói regisztráció feltétele.
Panasz Adatkezelő adatkezelésével kapcsolatban:
A Felhasználók adatkezeléssel, illetve az oldal használatával kapcsolatos panaszaikkal, kifogásaikkal
fordulhatnak közvetlenül az Adatkezelőhöz, aki minden tőle telhetőt megtesz az esetleges jogsértések
megszüntetése és orvoslása érdekében. A Felhasználó az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint a Polgári Törvénykönyv alapján
adatkezeléssel kapcsolatos jogait bíróság előtt érvényesítheti, továbbá bármilyen személyes adattal
kapcsolatos kérdésben kérheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság segítségét is (1125
Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C; postacím: 1530 Budapest, Pf. 5.) A NAIH vizsgálatát bárki
kezdeményezheti, arra hivatkozással, hogy a személyes adatainak kezelésével kapcsolatban jogsérelem érte,
vagy annak közvetlen veszélye fennáll, kivéve ha az adott ügyben bírósági eljárás van folyamatban. A NAIH-
hoz tett bejelentése miatt senkit sem érhet hátrány. A NAIH-hoz illetékmentesen és formai kötöttség nélkül
intézhető beadvány.
A www.urbanlegend.hu honlap üzemeltetője jelen Adatvédelmi Nyilatkozatot az információs önrendelkezési
jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CVII. törvénnyel összhangban alakította ki, és ennek
alkalmazását a törvényben szabályozott adatok kezelése során kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
A jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzat 2017. március 1. napjával lép hatályba. Adatkezelő a jelen
Szabályzatot bármikor jogosult módosítani azzal, hogy a módosítások a közzététellel – azaz a Honlapon
történő megjelenítéssel – lépnek hatályba.

2017. Február 28.