Tanúsítvány

Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

Kövess minket a Facebookon

Értékeléseink

Fogyasztóbarát webáruház

Fogyasztóbarát webáruház

Blog

Milyen bringát vegyünk mennyiért? 1. Rész

2018.01.30 09:00
Milyen bringát vegyünk mennyiért? 1. Rész

Szinte minden ember életében eljön az az idő, amikor bringára kell ülnie.Egyesek munkába/iskolába járáshoz használnák, mások az egészségük megőrzése végett, illetve sportolási célokból pattannak nyeregbe. Mindannyiunk érdeke, hogy kerékpárunk kényelmes legyen, olcsón fenntartató, és ne hagyjon cserben, mikor a legnagyobb szükség van rá. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy milyen kerékpárokat érdemes választani különböző felhasználási területekhez, illetve mennyi pénzt érdemes erre szánni. Első fejezetünkbe a legáltalánosabb felhasználási módokat taglaljuk, később a speciális eseteket boncolgatjuk majd.

Melóba/Iskolába

Bár sokaknak az van a fejében, hogy erre a célra megfelel szinte bármi ami gurul, távolabb nem is állhatnának az igazsághoz. Gondoljunk csak bele, ez az az élethelyzet, mikor a leges legnagyobb igénybevételnek van kitéve kétkerekűnk, hiszen minden nap használjuk ( tehát rengeteg kilométert tekerünk bele évente ), mindenféle időjárási körülmény között, sok esetben a tárolás is szabad ég alatt történik, így extra mód használódik el kerékpárunk. Ráadásul elég nagy probléma, ha a bringa meghibásodása miatt nem jutunk be időben a munkahelyre/iskolába. Erre a célra leginkább a városi és trekking(túra) kategóriájú biciklik felelnek meg, de előfordul, hogy valaki montit vagy valami sportosabb bringát választ. Minden estre érdemes olyat választani, ami mindennel (sárvédő, kitámasztó, csomagtartó, világítás, kosár, stb) fel van szerelve, így növelve a komfortot.Sajnos van, hogy az ember egyszerűen nem tud sokat rászánni erre a célra.

10-20 ezer forint között használtat

Csak elhasznált, legalsó kategóriás kerékpárt kapunk ennyiért, ami már új korában is elég kiábrándító volt, ezért ne számítsunk túl sok jóra, ha ilyet választunk.Persze ez is gurul ( ideig-óráig), de garantáltan rá fogod évente legalább a vételárat költeni, és soha nem lesz igazán jó a bringa, hiába locsolod rá a sok pénzt. Garantáltan többe fog kerülni bárminél a fenntartása. Ráadásul kényelmetlen lesz és megbízhatatlan, így nem sok élményhez fog hozzásegíteni. Nagy szerencse kell hozzá, hogy valaki kifogjon egy olyan példányt, ami pár hétnél tovább marad működőképes és biztonságos. Jó szívvel semmire sem ajánlanám, de egyeseknek rövid távra és alaklomszerű használatra talán megfelelhet egy ilyen.

30-40 ezer forintért újat

Ennyiért már beleszaladhat az ember legalsó kategóriás új kerékpárokba a húspult mellett a nagyáruházak sorai közt cikázva. Csábítónak tűnik, hiszen mégiscsak új és még talán garancia is van rá. Sajnos ez az az árkategória amit senkinek sem szabadna megvenni, ennyiért csak egy halom vashulladékot kapunk garantáltan. Csoda, ha kibírja a garancia idő végéig, utána lesz egy teljesen értéktelen, eladhatatlan cangánk. Miért is? Ennyi pénzért a gyártók csak a legsilányabb anyagokból tudnak bringát építeni a legolcsóbb munkaerővel, így az igénytelen összeszerelés és a rossz anyagok miatt katasztrofálisan rossz lesz a végtermék, csak szenvedés lesz a közlekedés, és az sem fog sokáig tartani az állandó meghibásodások miatt. Hiába fogunk rákölteni egy valag pénzt, sosem lesz jó bringa belőle. Dísznek jók a garázsba, vagy tényleg csak boltba járni hetente egyszer a sarokig. Előző cikkemben részletesen taglaltam ezt a témát, érdemes elolvasni IDE kattintva.

30-40 ezerért használtat

Ez az első kategória, mit már jó szívvel tudok ajánlani bárkinek.Ennyi pénzért például kaphatunk 90-es évek végi, 2000-es évek elejéből származó középkategóriás márkás, minőségi kerékpárt is. Ezeket a kerékpárokat jóval magasabb minőségi elvárások alapján építették mint a mai 100 ezer forint alatti bringákat, legtöbbször már teljesen rozsdamentes anyagokból és a Shimano legendásan strapabíró ( Alivio, Deore Lx-Dx, STX, stb) szettjeivel szerelve. A legtöbbeknek elérhetetlenek voltak ezek a bringák anno, hisz annyiba kerültek mint 10 darab új Csepel canga, de most már potom összegért találhatunk szép darabokat.( Nem a Németből kilomizott, végletekig elhasznált kerékpárokra gondolok) . Olyan márkák közül válogathatunk mint pl.: KTM, SCOTT, PEUGEOT, WHEELER, KETTLER, PEGASUS, de még hosszan sorolhatnám a neves, minőségi bringákat gyártó cégeket. Ha kifogunk egy leszervizelt szép állapotú példányt, garantáltan sok kellemes és gondtalan kilométer vár ránk. Városi használtra, könnyebb túrákra megfelelő választás kevés pénzből. Egyébként ez cégünk egyik fő profilja is, rengeteg ügyfelünk használja nagy megelégedéssel ezeket a leszervizelt, nálunk vásárolt kerékpárokat, amikre természetesen garanciát is vállalunk.

50-80 ezerért újat

Ez az a legkevesebb összeg, amiért már szabad új kerékpárt vásárolni akár napi szintű használatra is. Egyben a legnépszerűbb kategória az új bringát vásárlók között.Ezért az összegért rengeteg bringa közül válogathatunk, de jól meg is kell nézni mit veszünk, mert sajnos még itt is előfordulhatnak gyenge minőségű termékek. Spórolás jeleit még azért fel lehet fedezni, de már nem kell vagyonokat rákölteni, hogy megfeleljenek igényeinknek.A hazai gyártók modelleit jó szívvel ajánlom, pl a Csepel, Neuzer, stb bringái között már többféle modell is van, amit már nem a garancia idő végéig terveztek. Hatalmas típus, méret és színválaszték jellemzi őket, az alkatrész ellátottsággal sem lesz soha gond, és ezek mind nagyon olcsón szervizelhető bringánk. Ezeknek a kerékpároknak a városban van a helye, aki sportolna, terepezne vagy túrázna, azoknak már nem nyújtanak eleget ezek a biciklik.

50-80 ezerért használat

Ennyiért 10 évnél fiatalabb, modern, újszerű, ujonan akár 100-200 ezer forintba kerülő magas minőségű használt bringát lehet kapni, erősen ajánlott kategória. Személy szerint ezt preferálom legjobban, természetesen csak megbízható forrásból és hozzáértő segítségével érdemes ezt a kategóriát választani. Összehasonlíthatatlanul jobb egy ilyen cangával közlekedni, mint olcsóbb testvéreivel, ezek már mind aluminium vázzal és kiegészítőkkel készültek, precíz fékekkel és váltókkal, nagy teherbírással. Napi szintű használatra, sok kilométerre, gyerekhordásra is, hosszú évekre tervezve. Városba, országútra, túrázni, könnyebb terepre vagy akár edzeni is.Igaz ezekhez már drágább az alkatrész, viszont minden sokkal tovább bírja, így összességébe hosszú távon kevesebbe fog kerülni a fenntartása, mint az olcsóbb társainak. Széles kínálattal rendelkezünk ebben a kategóriában is.

100-150 ezerért újat

Ezért az összegért már kompromisszumok nélküli új bringát lehet venni általános felhasználásra, amin nem kell már azonnal kicserélni dolgokat, hogy megfeleljenek az elvárásoknak. Sokaknak ez nagyon sok pénz, de ez az a legalsó árszint, amit már JÓ kerékpárnak lehet hívni, és amit valószínűleg 10-20 év múlva is használhatunk még a megfelelő karbantartásokkal megbízhatóan és kényelmesen. Ennyi pénzért már bármilyen stílusú/kategóriájú bringa közül választhatunk, kivéve versenycélú felhasználás.

Természetesen végtelenségig lehetne folytatni a felsorolást, de aki ennél többért keres bringát, azt már általában nem kell tanácsokkal ellátni, hisz úgy is ért a bringákhoz, használtan pedig tényleg csak az igazi hozzáértők vesznek 100 ezernél többért kerékpárt. Remélem mindenkinek tudtam egy kis útmutatást adni, mire érdemes felpattanni egy adott összegért.

Bármikor, bárkinek adunk továbbra is szívesen tanácsokat bicikli vásárlás terén, látogassatok el az UrbanLegend kerékpárüzletbe Szegeden! :-)