Kövess minket a Facebookon

Értékeléseink

Fogyasztóbarát webáruház

Fogyasztóbarát webáruház

Útmutató elektromos kerékpár pályázathoz

Összeállítottunk egy útmutatót, melynek segítségével sikeresen mehet végig a folyamaton és elnyerheti az állami támogatást új Neuzer és egyéb elektromos rásegítésű kerékpárjának vásárlására.

Kövesse e-bike pályázat útmutatónkat és nyerjen el 100.000-180.000 Ft állami támogatást!

Milyen elektromos kerékpárra lehet pályázni?

Az állami támogatás mértékét 2022-ben két összegben határozták meg:

  • pedál szenzoros e-bike 100.000 Ft
  • nyomaték szenzoros elektromos kerékpár 180.000 Ft

Fontos tudni, hogy a pedál szenzoros elektromos kerékpárok vételára legfeljebb 600.000 Ft lehet, míg a nyomaték szenzoros e-bike–ok maximum 1.200.000 Ft-ba kerülhetnek. Az IFKA (a korábbi lebonyolító) kérdésünkre azt válaszolta, hogy a kerékpár vételárát a kereskedő (bolt) határozza meg.

Egyéb költségek nem támogathatók, így szervizdíj, kerékpáros kiegészítő és –alkatrész, valamint a Bike Safe regisztráció díja (lásd később) nem szerepelhet a számlán!

Fontos! A pályázat beadása előtt érdemes egyeztetni a velünk, hogy a pályázandó e-bike készleten van-e? Csak olyan kerékpárra nyújtson be pályázatot, amelyet biztosan meg is tud vásárolni – azaz van a boltban (vagy a forgalmazónak megfelelő készlete van és lesz majd akkor is, amikor Ön megkapja a Támogatói Okiratot.

A kiírás nem tiltja a pályázandó elektromos rásegítésű kerékpár „előlegezését”. Az előleg mértéke nem lehet nagyobb, mint a kerékpár vételárának támogatással csökkentett összege. A támogatás összegére a kereskedő egyébként semmilyen formában nem kérhet zálogot, azaz sem részben, sem egészben, sem ideiglenesen nem kérheti el az állami támogatás összegét!

Hogyan lehet bejelentkezni a HUMDA elektromos kerékpár pályázat oldalra?

A pályázat ügyintézése csak teljes mértékben elektronikusan, azaz interneten történhet. Ha elakad benne, keresse ügyintézőnket!

Be kell jelentkezni a https://elektromobilitas.humda.hu/pedelec2022/ oldalon. A belépéshez ügyfélkapus azonosításra van szükség (ügyfélkaput viszont, amennyiben korábban még nem regisztrált, csak személyesen, kormányablakban lehet nyitni). Amennyiben szüksége van segítségre, kerékpárboltunkban is el tudjuk ezeket intézni.

Milyen dokumentumok kellenek az e-bike pályázat leadásához? Milyen papírokat és adatokat kell beadni?

Először is fontos, hogy minden igazolást scannelve vagy fotózva, olvasható minőségben kell feltölteni.

Elektromos kerékpár pályázathoz kötelezően szükséges iratok:

  • adókártya(vagy a természetes személy adóazonosító jelének igazolására alkalmas dokumentum)
  • Személyazonosság igazolására természetes személy esetén:
    • érvényes személyi igazolvány és lakcímkártya teljes, azaz mindkét oldaláról készült egyszerű másolata vagy
    • régi típusú (nem kártya formátumú) személyi igazolvány esetében a nevet és lakcímet tartalmazó oldalak egyszerű másolata vagy
    • útlevél személyi adatokat tartalmazó oldala egyszerű és a lakcímkártya teljes másolata vagy
    • vezetői engedély és a lakcímkártya teljes, azaz mindkét oldaláról készült egyszerű másolata

A pályázat beadásához nem szükséges munkáltatói igazolás, így jóval többen igényelhetnek támogatást, például kismamák, nyugdíjasok és egyetemisták is.

Mi a teendő, ha sikeresen beadtam a pályázatot?

Ezek után az elektromos rásegítésű kerékpár állami támogatásának megítélésével megbízott HUMDA elbírálja a pályázatot és ha minden megfelel, értesítenek a befogadásról. Ez nem jelenti azt, hogy megadják a támogatást, csak azt, hogy sikerült megfelelően beadni a pályázatot.

Ha befogadták a pályázatunkat, a pályázati időszak lezárása után (tehát nem a beadástól számítva!) 20 munkanapon belül döntenek a támogatásról vagy az elutasításról. Ebbe a 20 napba nem számít bele a hiánypótlás és a tisztázó kérdések időtartama, vagyis amikor szólnak, hogy valami nem jó, addig, amíg beadjuk a választ.

Ha megítélik a támogatást, vagyis elnyerjük a pályázatot, akkor 5 munkanapon belül értesítenek és 10 munkanapon belül küldik a Támogatói Okiratot.

Fontos! Minden értesítést és dokumentumot elektronikusan küldenek, a hiánypótlást, a tisztázó kérdéseket, a döntést és a támogatói okiratot is!

Ezután a Támogatói Okirattal 180 nap áll rendelkezésünkre megvásárolni a pályázatban feltüntett kerékpár típust a pályázatban feltüntetett regisztrált kereskedőnél.

"A pályázat benyújtását követően saját felelősségre az elektromos rásegítésű kerékpár beszerzése megkezdhető (azaz megrendelhető, adásvételi szerződés köthető és a beszerzési eljárásának megindításához szükséges, a megrendelő által a kereskedő részére előleg fizethető), de az elektromos rásegítésű kerékpár nem vehető át a Támogatói Okirat hatályba lépése előtt." írja a pályázati felhívás.

E-bike pályázatos vásárláshoz kötelező a Bike Safe regisztráció

A kerékpár átvételekor már kell lennie érvényes Bike Safe regisztrációnak. Ez a rendőrség által is ellenőrzött kerékpár regisztrációs felület. A regisztrációt a kereskedő (bolt) indítja el, amiről a pályázó e-mailben azonnal megkapja a regisztrációs igazolást.

A regisztráció befejezése és a törzskönyv megrendelése ezután a vevő feladata, mely szükséges ahhoz, hogy a törzskönyvet közvetlenül neki postázzák. A vevő így diszkréten adhatja meg további adatait, melyek a rendőrségnek és a törzskönyv szállításhoz elengedhetetlenek.
A regisztráció díját a vevő közvetlenül a boltnak fizeti, a bolti a regisztrációt követően e-mail értesítést kap a rögzített adatokkal, valamint egy kuponkódot, melyet felhasználva a törzskönyvet megrendeli, így az oldalon már nem kell fizetnie.

Ha Ön sikeresen pályázott, nincs más dolga mint a kereskedőtől kérnie a regisztrációt, majd a törzskönyvet megrendelni, melyet a regisztrációtól számított 15 napon belül postáznak.

Elektromos kerékpár állami támogatáshoz szükséges engedményezési szerződés.

Ha minden fent felsorolt teendővel kész van, a boltban alá kell írni még egy szerződést, ez az engedményezési szerződés.

Ebben ön nyilatkozik, hogy a kerékpárt átvette és hozzájárul, hogy a bolt igényelje a pályázati összeg folyósítását. Ezért ez feltétlenül szükséges ahhoz, hogy a bolt elvégezze az elszámolást, leadhassa az elszámolási dokumentációt, megkapja a kerékpár árából a támogatási összeget. Az utalás egyébként a dokumentáció leadásától számítva még kb 30 munkanap.